200 kilometrów sieci kolejowej, 68 nowych stacji metra i cztery dodatkowe linie metra - „Le Grand Paris Express” to jeden z największych projektów infrastrukturalnych realizowanych obecnie w Europie. Znacząca rozbudowa sieci transportu publicznego wokół stolicy Francji ma zostać ukończona do 2030 roku, przenosząc możliwości rozwoju regionu metropolitalnego na nowy poziom. Liczne firmy budowlane pracują nad realizacją projektu od 2016 roku. Wśród nich znajduje się również globalna firma Eiffage. Francuska grupa budowlana jest odpowiedzialna między innymi za etap budowy nowej linii 16. Polega ona na specjalistycznej wiedzy i produktach fischer
„Le Grand Paris Express” ma stać się kręgosłupem dla rozwoju całego regionu stołecznego, służąc społecznościom, podmiotom gospodarczym i lokalnej ludności oraz oferując bezprecedensowy potencjał innowacyjny: Cztery nowe linie metra okrążą stolicę i zapewnią połączenia z trzema paryskimi lotniskami, dzielnicami biznesowymi i ośrodkami badawczymi. Połączą one około 165 000 firm z transportem publicznym i będą codziennie przewozić ponad dwa miliony osób dojeżdżających do pracy. Według biura planowania, „Le Grand Paris Express” ma na celu stworzenie nowych wzorców mobilności, ułatwienie transportu między przedmieściami i lepsze połączenie regionów wokół Paryża ze stolicą.
Aby stworzyć przestrzenie, które nie będą już przeznaczone wyłącznie dla ruchu tranzytowego, funkcja stacji kolejowych została przemyślana od podstaw. W przyszłości centralnie położone stacje metra będą wykorzystywane nie tylko przez osoby dojeżdżające do pracy i wysiadające z pociągu, ale także przez lokalnych mieszkańców do robienia zakupów, mieszkania i pracy.
Oprócz drążenia tuneli linii 16, francuskiej firmie budowlanej Eiffage powierzono budowę 26 powiązanych obiektów i pięciu stacji. Okrągła stacja „Gare du Bourget” jest jednym z przyszłych węzłów „Le Grand Paris Express”. O średnicy około 64 metrów i głębokości około 30 metrów, znajduje się w środku trójkąta graniczącego z dwiema liniami kolejowymi i drogą krajową. Warunki te stawiają niezwykle wysokie wymagania w zakresie planowania i realizacji, ale także w zakresie używanego sprzętu. Jest to kolejny powód, dla którego Eiffage polega na fischer w zakresie technologii mocowania.
W szczególności zaprawa iniekcyjna fischer FIS EM Plus zapewnia bezpieczny i szybki postęp na placach budowy Eiffage. „FIS EM Plus jest dla nas prawdziwym rozwiązaniem problemów” - mówi Massir El Alama, kierownik projektu w Eiffage. „Kolejnym plusem jest to, że możemy łatwiej przechowywać zaprawę. Nie potrzebujemy dodatkowego ogrzewanego pomieszczenia lub kontenera. Zaprawa epoksydowa nie może po prostu zamarznąć”.
fischer jest również kompetentnym i niezawodnym partnerem w zakresie montaży chodników i konstrukcji płyt kolejowych w tunelu. Dzięki FBS II 14 i FBS II 8 dział techniczny fischer jest w stanie rozwiązać wszystkie przypadki obciążeń za pomocą tylko dwóch produktów, zmniejszając w ten sposób liczbę produktów do wykorzystania w Eiffage.
Znacznie zmniejszyło to ryzyko wystąpienia błędów podczas aplikacji na placu budowy.
Jakość zawsze była najwyższym priorytetem w fischer i znajduje odzwierciedlenie w wyjątkowej żywotności każdego produktu fischer. W branży budowlanej normy Eurokodu dla standardowych konstrukcji opierają się na oczekiwanym okresie użytkowania wynoszącym 50 lat, dlatego też wszystkie metody projektowania są generalnie oparte na tych 50 latach. W przypadku projektu „Le Grand Paris Express” obowiązują jednak jeszcze wyższe wymagania. W przypadku ważnych i dużych projektów infrastrukturalnych, takich jak tunele, wiadukty, elektrownie jądrowe itp., zalecany jest gwarantowany okres użytkowania wynoszący 100 lat. Wszystkie konstrukcje muszą być dostosowane do tej specyfikacji. Zastosowane produkty muszą również spełniać oczekiwany okres użytkowania wynoszący 100 lat. W przypadku mocowania chemicznego za pomocą zaprawy iniekcyjnej FIS EM Plus, fischer złożył wniosek o Europejską Ocenę Techniczną (ETA), aby spełnić wymagania dotyczące wydajności produktu w Europie. .
Jako silny partner w dużych projektach, takich jak „Le Grand Paris Express”, fischer zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności wobec zleceniodawców i klientów. Jakość produktów, konkurencyjne ceny oraz wysoka dostępność produktów odgrywają kluczową rolę, jednak to nie wszystko, co jest ważne dla udanej współpracy. Dzięki regularnej obecności na placach budowy oraz szybkiej i precyzyjnej reakcji działu technicznego fischer, można opracować dopasowane rozwiązania, które w pełni odpowiadają indywidualnym wymaganiom i warunkom danego projektu.